Η ΔΙΑΤΡΟΦΗ ΓΙΑ ΤΟ ΠΑΙΔΙ

Έξυπνες λύσεις για παιδιά με διατροφικές ιδιοτροπίες

Οκτώ στους δέκα γονείς ανησυχούν για τις διατροφικές συνήθειες του παιδιού τους, καθώς δεν είναι ασυνήθιστο για τα παιδιά να τους αρέσει ένα συγκεκριμένο φαγητό μια μέρα και να μη θέλουν να το βλέπουν την επόμενη.

Η απόρριψη σε νέες γεύσεις και υφές είναι κάτι συνηθισμένο για τα παιδιά και είναι συχνά συμπεριφορικό ζήτημα (πείσμα) ή μπορεί επίσης να οφείλεται στην απουσία του αγαπημένου τους φαγητού από το πιάτο, ή ακόμα και στο γεγονός ότι το παιδί έχει φάει σνακ εκτός των ωρών γεύματος. Επίσης όταν το παιδί αρνείται ένα φαγητό μπορεί να προσπαθεί να διεκδικήσει την ανεξαρτησία του απλά για να δει πώς θα αντιδράσετε.

Σε κάθε περίπτωση όταν το παιδί γίνεται δύσκολο στο φαγητό αρκετά συχνά, μπορείτε να αντιμετωπίσετε αποτελεσματικά τις διατροφικές του ιδιοτροπίες με τις ακόλουθες συμβουλές.

  1. Συμμαχήστε με τις γιαγιάδες και τις δασκάλες του

Βεβαιωθείτε ότι όλοι όσοι παρέχουν φαγητό στο παιδί σας λειτουργούν με το ίδιο μοτίβο όπως κι εσείς στις αρνήσεις και τα πείσματα του. Για παράδειγμα, μπορείτε να αποφασίσετε να ορίσετε ένα χρονικό όριο 20 λεπτών για τις ώρες των γευμάτων ή να αποφασίσετε ότι δεν θα ικανοποιηθούν οι απαιτήσεις του για διαφορετικό γεύμα. Τον κανόνα αυτόν θα πρέπει να τον ακολουθούν όλοι οι κηδεμόνες του παιδιού ανεξαιρέτως.

  1. Ψυχραιμία

Παραμείνετε ήρεμοι στο θέμα της διατροφής του παιδιού και μην το πιέζετε να φάει όπως έχουμε επισημάνει και σε προηγούμενο άρθρο

(βλ. Τρώμε ευχάριστα: Γιατί δεν πρέπει να πιέζουμε τα παιδιά να αδειάσουν το πιάτο τους)

Όσο περισσότερη αναστάτωση και ένταση προκαλείται, τόσο πιο φορτισμένη θα γίνει η ώρα του φαγητού για το παιδί και μάλιστα θα εμμένει στις συμπεριφορές του γιατί θα έχει την εντύπωση ότι φέρνουν αποτέλεσμα. Παραμένοντας εντελώς ήρεμοι, θα βοηθήσετε στην εξομάλυνση της κατάστασης και το παιδί σας θα συνειδητοποιήσει ότι η συμπεριφορά του δεν λαμβάνει την επιθυμητή προσοχή οπότε θα σταματήσει

  1. Τρώμε ότι βγάζει η κατσαρόλα.

Μόλις το παιδί είναι σε ηλικία που μπορεί να φάει τα πάντα, σερβίρετέ τους το ίδιο γεύμα με την υπόλοιπη οικογένεια. Είναι καλύτερο να κόψετε από νωρίς τη συνήθεια να εκπληρώνετε ειδικές παραγγελίας φαγητού για το παιδί.

  1. Διασκεδαστικές ώρες γεύματος

Το παιδί αγαπάει ότι του είναι ευχάριστο και αυτές οι αναμνήσεις το συνοδεύουν υποσυνείδητα καθώς μεγαλώνει. Είναι λοιπόν σημαντικό η ώρα του γεύματος να είναι ευτυχισμένος χρόνος για την οικογένεια. Εάν γίνει άγχος, το παιδί δεν θα το απολαμβάνει και θα γίνει ακόμα πιο ιδιότροπο διατροφικά!

  1. Προσπαθήστε περισσότερο

Μην εγκαταλείπετε την προσπάθεια και συνεχίστε να εκθέτετε το παιδί σε νέα τρόφιμα ακόμα και 10 φορές την ημέρα. Καλύτερα μάλιστα να εισάγετε τα νέα τρόφιμα όταν ξέρετε ότι το παιδί σας θα είναι πεινασμένο, καθώς υπάρχουν περισσότερες πιθανότητες να δοκιμάσει κάτι καινούριο όταν πεινάει

Μην προσφέρετε ποτέ μια τροφή αντικατάστασης αν το παιδί απέρριψε αυτό που του σερβίρατε. Τα παιδιά δεν λιμοκτονούν εθελοντικά. Όσο περισσότερη φασαρία κάνετε για να φάει κάτι, τόσο πιο πιθανό είναι να συνεχιστεί αυτή η συμπεριφορά.

  1. Δεν πεινάω τώρα – Τώρα πεινάω

Εάν το παιδί σας σταματήσει να τρώει το βραδινό που έχετε ετοιμάσει και στη συνέχεια σας πει ότι πεινάει πριν πάει για ύπνο, τι πρέπει να κάνετε; Η απόφαση εξαρτάται πραγματικά από τον γονέα και τις ατομικές προτιμήσεις του. Μερικοί γονείς θα παρουσιάσουν το ίδιο γεύμα που άφησε ώστε να το συνεχίσει τώρα που είναι πεινασμένο και να δουν αν το τρώει τότε, ενώ άλλοι θα επιλέξουν να προσφέρουν ένα σνακ αντικατάστασης όπως μια μπανάνα ή ένα φλιτζάνι γάλα. Ό, τι κι αν αποφασίσετε, αν τελικά προσφέρετε διαφορετικό φαγητό από αυτό που άφησε, βεβαιωθείτε ότι είναι υγιεινό και θρεπτικό.

Πηγή: https://healthy-kids.com.au

footerlogo