Η ΔΙΑΤΡΟΦΗ ΓΙΑ ΤΟ ΠΑΙΔΙ

Γιατί είναι απαραίτητη η βιταμίνη D και πού την βρίσκουμε όταν κρύβεται ο ήλιος;

Οι βιταμίνες αποτελούν σημαντικό μέρος της υγιεινής διατροφής του παιδιού σας. Καθώς δοκιμάζετε και ενσωματώνετε περισσότερα τρόφιμα στα καθημερινά του γεύματα, είναι σημαντικό να γνωρίζετε τη σημασία και τον ρόλο των διαφόρων βιταμινών.

Μία από τις σημαντικότερες, είναι η βιταμίνη D, η οποία παρέχει πολλά οφέλη για την υγεία και προσλαμβάνεται από την έκθεση στον ήλιο αλλά υπάρχει επίσης και σε ορισμένα είδη τροφίμων.

Ως γονέας, είναι σημαντικό να είστε βέβαιοι ότι παρέχετε αρκετή βιταμίνη D στα παιδιά σας, αφού η ανάγκη τους για τη βιταμίνη αυτή αρχίζει στο στάδιο του εμβρύου και συνεχίζεται καθ' όλη τη διάρκεια της ζωής του.

H σημασία της βιταμίνης D για τα παιδιά:

Η βιταμίνη D είναι πολύ σημαντική για την καλή ανάπτυξη των παιδιών. Βοηθά τα παιδιά σας να πάρουν αρκετό ασβέστιο και φωσφορικό άλας, που εξασφαλίζει γερά και δυνατά οστά.

Υπάρχουν γενικά δύο τύποι βιταμίνης D, η βιταμίνη D2 και η βιταμίνη D3.

Η D2 είναι επίσης γνωστή ως εργοκοκαλιφερόλη και γενικά παράγεται από τα φυτά, ενώ η D3 επίσης γνωστή ως χοληκαλσιφερόλη παράγεται φυσικά από το ανθρώπινο σώμα μας όταν εκτίθεται στις ακτίνες του ήλιου

Εκτός από την σωστή πρόσληψη του ασβεστίου, η βιταμίνη D δρα επίσης και ως ορμόνη που βοηθά στη ρύθμιση του ανοσοποιητικού συστήματος και της κυτταρικής ανάπτυξης.

Τα βρέφη ηλικίας κάτω των δώδεκα μηνών χρειάζονται τουλάχιστον 400IU βιταμίνης D την ημέρα, ενώ μετά τους 12 μήνες χρειάζονται 600 IU βιταμίνης D ημερησίως.

Τι γίνεται όμως όταν κρύβεται ο ήλιος;

Το φθινόπωρο και τον χειμώνα, που η ηλιοφάνεια είναι σαφώς πιο περιορισμένη, μία βόλτα στο πάρκο δεν αρκεί για την πρόσληψη της απαραίτητης καθημερινής δόσης βιταμίνης D. Ευτυχώς μπορεί να βρεθεί και σε ορισμένες τροφές που μπορείτε εύκολα να εντάξετε στη διατροφή του παιδιού τον χειμώνα.

Ο χυμός πορτοκάλι, τα δημητριακά, το τυρί τύπου έμενταλ, το γάλα και φυσικά το αγαπημένο Danonino των παιδιών, περιέχουν βιταμίνη D που με τους κατάλληλους διατροφικούς συνδυασμούς, μπορεί να καλύψει τις ανάγκες του παιδιού κατά τη διάρκεια του χειμώνα!
Πηγή: https://jillcastle.com

footerlogo