Η ΔΙΑΤΡΟΦΗ ΓΙΑ ΤΟ ΠΑΙΔΙ

Πώς ξέρω ότι το παιδί μου πίνει αρκετό νερό;

Η σωστή ενυδάτωση είναι απαραίτητη ειδικά τους πιο ζεστούς μήνες, όχι μόνο για τους μεγάλους αλλά κυρίως για τα παιδιά που κάνουν πολύ πιο έντονες δραστηριότητες κατά τη διάρκεια της ημέρας.

Τα σώματά μας αποτελούνται από περίπου 70% νερό και η επαρκής πρόσληψη του είναι κρίσιμης σημασίας αφού  ρυθμίζει τη θερμοκρασία του σώματός, βοηθάει στην πέψη των τροφίμων και καθαρίζει τον οργανισμό από τις περιττές ουσίες.

Το σώμα χάνει νερό όλη την ημέρα και είναι σημαντικό να αναπληρώνετε το νερό που χάνετε για να αποφύγετε την αφυδάτωση.

Τα παιδιά διατρέχουν μεγαλύτερο κίνδυνο αφυδάτωσης από τους ενήλικες, καθώς κάνουν πιο έντονες δραστηριότητες, ιδρώνουν περισσότερο και δεν θυμούνται πάντα να πίνουν νερό με το ρυθμό που το κάνει ένας ενήλικας.

Πώς μπορώ να ξέρω εάν το παιδί μου πίνει αρκετό νερό;

Τα συχνά διαλείμματα για τουαλέτα ή οι υγρές πάνες είναι ο ευκολότερος τρόπος να διαπιστώσετε εάν το παιδί σας είναι ενυδατωμένο. Μπορεί επίσης να παρατηρήσετε τα πιο συνήθη συμπτώματα αφυδάτωσης:

  • Πονοκέφαλοι
  • Αδυναμία συγκέντρωσης
  • Δίψα
  • Σκασμένα χείλη
  • Ξηροστομία
  • Δυσκοιλιότητα
  • Ζαλάδες και υπνηλία
  • Σκούρα ούρα

Πόσο νερό χρειάζεται το παιδί μου;

Η ποσότητα νερού που χρειάζεται το παιδί σας ποικίλλει ανάλογα με την ηλικία, το μέγεθος και το επίπεδο δραστηριότητάς του. Τα παιδιά κάτω των 8 ετών πρέπει να πίνουν τουλάχιστον 4-6 ποτήρια νερό, ενώ τα παιδιά ηλικίας άνω των 8 ετών, τουλάχιστον 6-8 ποτήρια.

Αυτές είναι οι ελάχιστες προτεινόμενες ποσότητες πρόσληψης. Αν το παιδί σας κάνει κάποιο άθλημα ή είναι ιδιαίτερα δραστήριο, οι ποσότητες αυτές είναι καλό να αυξηθούν και ειδικά τους πιο ζεστούς μήνες.

Πώς μπορώ να εξασφαλίσω ότι το παιδί μου πίνει αρκετό νερό;

Να του έχετε πάντα ένα παγούρι με νερό για το σχολείο και για όταν βγαίνει έξω. Δοκιμάστε να το βάζετε για λίγο στο ψυγείο το καλοκαίρι.

Ενθαρρύνετε το παιδί σας να πίνει νερό πριν, μετά και κατά τη διάρκεια κάθε έντονης σωματικής δραστηριότητας

Κι αν στο παιδί μου δεν αρέσει το νερό;

  • Δοκιμάστε να προσθέσετε φέτες φρούτων όπως λεμόνι ή πορτοκάλι στο νερό, για να αλλάξει η γεύση.
  • Αφήστε τα παιδιά σας να επιλέξουν το δικό τους μπουκάλι ή ποτήρι με χρώματα και σχέδια που τους αρέσουν.
  • Δώστε το καλό παράδειγμα. Τα παιδιά συχνά μιμούνται τους γονείς τους και είναι καλό να σας βλέπουν να πίνετε τακτικά νερό.

footerlogo