Η ΔΙΑΤΡΟΦΗ ΓΙΑ ΤΟ ΠΑΙΔΙ

5+1 διατροφικά λάθη που πρέπει να βγάλουμε από τη ζωή των παιδιών μας

Έχετε σκεφτεί ποτέ ότι ίσως η υπερβολική προσοχή ή προσήλωση σας στη σωστή διατροφή και στα όσα ακούτε καθημερινά γύρω σας μπορεί εν τέλει να κάνει περισσότερο κακό στο παιδί σας παρά καλό;
Ναι είναι πολύ σημαντικό το παιδί σας να τρώει υγιεινά και ισορροπημένα γεύματα, είναι όμως ακόμη πιο σημαντικό, το ίδιο το παιδί να έχει μία ήρεμη και ισορροπημένη καθημερινότητα, μέσω της οποίας θα αγαπήσει το φαγητό και δεν θα το βλέπει σαν καταναγκασμό ή υποχρέωση, με αρνητικές μελλοντικά συνέπειες.

Ποια είναι λοιπόν τα 5+1 λάθη που κάνουμε στη διατροφή των παιδιών μας και πώς να τα σταματήσουμε εξασφαλίζοντας τους καλύτερη ποιότητα ζωής;

1. Άλλη μία μπουκίτσα για την μαμά…
Όταν το παιδί δεν πεινάει άλλο σταματάει να τρώει κι όταν πεινάει ξανά ζητάει μόνο του φαγητό. Είναι μεγάλο λάθος να υποχρεώνουμε το παιδί να αδειάζει το πιάτο του. Ο καλύτερος τρόπος για να φάει το παιδί μας σωστά, είναι να προσαρμόσουμε τις μερίδες στις ανάγκες και τον κορεσμό του, φροντίζοντας η κάθε μερίδα να περιέχει επαρκείς ποσότητες θρεπτικών πρωτεϊνών και βιταμινούχων λαχανικών.

2. Πολλά γλυκά ή ακόμα χειρότερα, καθόλου γλυκά!
Πολλοί γονείς χρησιμοποιούν τα γλυκά ως επιβράβευση, επειδή το παιδί έφαγε όλο του το σπανάκι. Αυτό είναι μεγάλο λάθος γιατί φαίνεται σαν να παραδέχεστε ότι το φαγητό που του προσφέρετε είναι δυσάρεστο, αλλά αν το φάει θα το επιβραβεύσετε με κάτι ευχάριστο. Έτσι δημιουργείτε μία -προφανώς αρνητική- σύγκριση του γλυκού με τα θρεπτικά τρόφιμα.
Αυτό δε σημαίνει όμως ότι απαγορεύουμε και εντελώς την κατανάλωση γλυκών από τα παιδιά μας, καθώς όταν δεν θα είναι υπό την εποπτεία σας θα τα καταναλώσουν χωρίς μέτρο. Δώστε στα παιδιά σας γλυκά με βάση το γάλα και τα φρούτα και φροντίστε να μην ξεπερνούν συνολικά τις 150 θερμίδες.

3. Ταΐζετε συνέχεια το παιδί
Μην δίνετε συνεχώς φαγητό και σνακ στο παιδί σας με την πρόφαση ότι «χρειάζεται πολλή ενέργεια» γιατί έτσι χαλάτε τη φυσιολογική ροή των γευμάτων. Διατηρείστε έναν σταθερό ρυθμό διατροφής που δεν ξεπερνάει τα 3 κύρια γεύματα και 2 με 3 σνακ, ενώ φροντίστε να υπάρχει ένα 2ωρο διάστημα ανάμεσα στα γεύματα.

4. Πίνει γάλα πριν κοιμηθεί
Το γάλα είναι απαραίτητο για την σωστή ανάπτυξη του σκελετού του παιδιού, καθώς είναι πλούσιο σε ασβέστιο και θρεπτικά συστατικά. Ωστόσο, καθώς αποτελεί ένα πλήρες και χορταστικό γεύμα από μόνο του, είναι λάθος να πιέζουμε το παιδί να πιει γάλα μετά το βραδινό και αμέσως πριν πέσει για ύπνο. Γάλα με τσουρέκι ή ψωμί του τοστ είναι ιδανικό απογευματινό ή πρωϊνό γεύμα.

5. Τρώει φρούτο αμέσως μετά το φαγητό
Είναι μεγάλο λάθος να τρώει το παιδί φρούτα αμέσως μετά το φαγητό γιατί ο οργανισμός δεν προλαβαίνει να απορροφήσει τις βιταμίνες του, καθώς είναι απασχολημένος με τις πρωτεΐνες και το άμυλο που έλαβε από το γεύμα. Έτσι το φρούτο απλώς θα αποβληθεί από τον οργανισμό χάνοντας τις πολύτιμες βιταμίνες του και αφήνοντας πίσω του μόνο τα σάκχαρα.

6. Βασιζόμαστε στα συμπληρώματα διατροφής
Το παιδί σας δεν χρειάζεται διατροφικά συμπληρώματα, εκτός κι αν ο παιδίατρος τα συστήσει για λόγους υγείας. Αν θεωρείτε ότι το παιδί σας δεν λαμβάνει αρκετό σίδηρο ή βιταμίνες από τη διατροφή του, επειδή δεν τρώει τις τροφές που τα περιέχουν, βρείτε τρόπο να τις εντάξετε έξυπνα στη διατροφή του, μέσα σε χυμούς ή σνακ που θα το βοηθήσουν να τις δει με άλλο μάτι.

footerlogo