Η ΔΙΑΤΡΟΦΗ ΓΙΑ ΤΟ ΠΑΙΔΙ

Πώς μαθαίνουμε το παιδί μας να τρώει όλες τις τροφές;

Όσον αφορά την ισορροπημένη διατροφή, ο χρυσός κανόνας που πρέπει να τ είναι να τηρούμε είναι να τρώμε λίγο από όλες τις οικογένειες των τροφίμων. Πώς όμως μπορείτε να τις εισάγετε στο γεύμα του παιδιού σας με ευχάριστο τρόπο;

Η ώρα που καθόμαστε στο τραπέζι θα πρέπει να είναι μία ευχάριστη στιγμή για την οικογένεια και ειδικά για το παιδί. Για το λόγο αυτό είναι ΄πολύ σημαντικό να προσαρμόζετε τις μερίδες του παιδιού στην όρεξή του και να το βοηθήσετε να μάθει να επιλέγει από μόνο του μία ποικιλία τροφίμων, αντί να επιμείνετε απλά να «αδειάσει το πιάτο του».
Πώς όμως θα το πετύχετε αυτό; Σας δίνουμε δύο έξυπνες ιδέες ανάλογα με την ηλικία του παιδιού σας για σίγουρη επιτυχία.

Περίπου 3 χρονών: Ζητήστε τη γνώμη του
Ρωτήστε το παιδί σας συστηματικά εάν πεινάει πολύ ή λίγο και προσαρμόστε τη μερίδα που του ετοιμάζετε ανάλογα την απάντηση του, φροντίζοντας ωστόσο η μερίδα αυτή (μικρή ή μεγάλη) να περιλαμβάνει κάτι από όλες τις οικογένειες τροφίμων. Έτσι θα ενθαρρύνετε το παιδί σας να δοκιμάσει τα πάντα.
Μετά τα 4 χρόνια: Δώστε του την δυνατότητα της επιλογής
Σε αυτό το στάδιο του προσφέρετε ένα πιάτο προσαρμοσμένο στις ανάγκες του επιτρέποντας του να επιλέξει το ίδιο τι θα φάει. Η πρόκληση που έχει να αντιμετωπίσει ο γονιός είναι να πείσει το παιδί να δοκιμάσει οικειοθελώς από όλα τα τρόφιμα.

Μπορεί να φαίνεται απαιτητική διαδικασία ωστόσο είναι πολύτιμη για τη διατροφική ισορροπία του παιδιού σας. Το να σεβόμαστε επίσης τα σχόλια του παιδιού για τον βαθμό πείνας ή κορεσμού που αισθάνεται, δίνοντας μεγαλύτερη σημασία στην διατροφική περιεκτικότητα παρά στην ποσότητα της τροφής, αποτελεί εξίσου βασικό παράγοντα που βοηθάει να γίνει το θρεπτικό γεύμα ευχάριστη εμπειρία για το παιδί.

Επίσης ένα λάθος που πολλοί γονείς κάνουν είναι η απειλή «αν δεν φας το φαγητό σου δεν έχει επιδόρπιο». Ακόμα κι αν το παιδί τρώει το φαγητό προκειμένου να φτάσει στο γλυκό, η απειλή αυτή αποδεικνύεται αντιπαραγωγική καθώς μπορεί να ωθήσει το παιδί να φάει λιγότερο θρεπτικά φαγητά, χάνοντας ένα δυνητικά θρεπτικό επιδόρπιο.

Τέλος, είναι σημαντικό να ευαισθητοποιήσετε εξαρχής το παιδί σας ως προς την υγιεινή διατροφή και γενικότερα έναν υγιεινό τρόπο ζωής που περιλαμβάνει θρεπτικά τρόφιμα και αρκετή άσκηση. Να θυμάστε ότι ένα παιδί που γυμνάζεται τακτικά συνήθως έχει πολύ μεγαλύτερη όρεξη για φαγητό και άρα μπορεί να φάει πιο εύκολα όλες τις κατηγορίες τροφίμων.

Και μην διστάσετε να του υπενθυμίσετε ότι αυτοί οι "κανόνες" ισχύουν και για το κυλικείο του σχολείου όπου μπορεί επίσης να δοκιμάσει τα πάντα και να επιλέξετε μαζί ποιες από αυτές τις επιλογές είναι οι πιο θρεπτικές. Άλλωστε στόχος είναι να επιλέγει να τρώει σωστά ακόμα κι όταν δεν οι γονείς παρόντες να το καθοδηγήσουν.

footerlogo